Filmmuziek.com: Soundtrack Magazine 
Filmmuziek.com: Soundtrack MagazineFilmmuziek.com: Soundtrack Magazine  
 
      
  

The Ring / The Ring Two

The Ring / The Ring Two Soundtrack (Henning Lohner, Martin Tillman, Hans Zimmer) - CD cover
Componist: Henning Lohner Martin Tillman Hans Zimmer
Releasedatum: 15/03/2005
Label: Decca U.S. (0602498807781)
Universal Japan (4988005391520)
Decca EU (0602498807781)
Type: Film
Luister: iTunes Amazon.com MP3 Amazon.fr MP3 Amazon.co.uk MP3 Amazon.de MP3
Medium: CD, Download
Recensenten (8.33/10)
Leden (8.00/10) (11 stemmen)
Stem nu!
Schrijf je nu in!

Blijft beter op de hoogte en krijg toegang tot verzamelaars info!

Steun deze website door deze muziek te kopen via onderstaande links!
iTunes: €9.99 Amazon.com: $19.53 Amazon.com MP3: €9.49 Amazon.fr: €20.90 Amazon.fr MP3: €13.99 Amazon.co.uk: £7.00 Amazon.co.uk MP3: £9.99 Amazon.de: €20.91 Amazon.de MP3: €10.99 Amazon.es: €19.50 Amazon.it: €19.00

Advertentie:


1. The Well (11:24)
2. Before You Die You See The Ring (7:09)
3. This Is Going to Hurt (2:48)
4. Burning Tree (10:13)
5. Not Your Mommy (3:59)
6. Shelter Mountain (4:10)
7. The Ferry (3:15)
8. I'll Follow Your Voice (6:28)
9. She Never Sleeps (2:17)
10. Let the Dead Get In (3:59)
11. Seven Days (3:24)
12. Television (4:00)

Totale duurtijd: 63 minuten
Schrijf nu je recensie voor deze soundtrack!

Alle recensies uitvouwen - Alle recensies dichtvouwen

Recensie van Sjoerd van R., ingevoerd op , score: 8/10
Ik ben dol op horror, ik heb dan ook best wel wat horrorfilmpjes gezien, maar dit is toch echt de allerbeste! De meeste horrorfilms zijn ellendig vies, maar dat was niet het probleem bij 'The ring'.Deze 'horror met IQ film is meer spannend en duister, de muziek sluit daar prima bij aan. Ellendige muziek helpt deze film een topfilm te maken, helaas is 'The ring two' geflopt in Amerika.

Track 1 'The Well' is gelijk het hoofdthema. Deze track begint met een duistere pianosolo. De track schommelt een beetje van film naar film, waardoor je soms ineens een heel ander orkest hoort. bij 4.10 komt er na een stilte ineens een viool solo die erg hard klinkt, heel duister, maar ik vind het erg mooi en duister hoe het klinkt alsof de viool helemaal kapot-gespeeld wordt.

Track twee: 'Before You Die You See The Ring' begint met een viool, maar wordt overgenomen door een duistere piano solo. De viool en de piano spelen de hoofdrol in deze soundtrack, met een prachtig resultaat.

'This Is Going to Hurt', de derde track van het album, is mijn favoriet. Ook dit nummer begint met het duistere hoofdthema, maar nu komter een nieuw thema waar een viool helemaal tekeer gaat, beluister deze track niet als je in een donker zit hoor! Na een stilte 1.26 wordt er spanning opgebouwd met opnieuw violen. Op de achtergrond hoor je een tikkende klok, die de reis tegen de klok aangeeft(?). 'Burning Tree' is net als de eerste track maarliefs 10 minuten. De tien minuten zijn wel veel belovend als het hoofdthema weer op een andere manier terug komt, de duistere toon blijft steeds weer terugkomen. Ook in dit nummer horen we stiltes, maar denk niet dat het nummer voorbij is, want je schrikt je rot als ineens een bijna actiethema tevoorschijn komt. Duisternis, een race tegen de klok, horror, je hoort het allemaal in deze soundtrack.

'Not Your Mommy' begint heel rustig,maar omdat ik mij de vorige keer rot schrok was ik bang dat nu uit het niets weer een actiethema zou komen, dit gebeurde ook weer, net toen ik dacht dat dit nummer zich langzaam opbouwde. Het nummer bleef rustig, aalleen op het einde barste het nog 5 seconde uit elkaar.'Shelter Mountain' het volgende nummer bouwde zichzelf wel op, pas na 3.05 minuten begonnen alle instrumenten weer op hun hardste te spelen, dat veroorzaakt soms een akelig effect, maar gelukkig houd ik van duistere muziek, waardoor ik makkelijk door deze soundtrack heen kom. Zo ook nummer 7 'The Ferry' en 'I'll Follow Your Voice'. De laatste duistere nummers van dit album. Zimmer weet in deze nummers precies wanneer hij zijn instrumenten gebruikt om deze soundtrack nog eens extra duister te maken.

Er zit slechts 1 nadeel aan deze soundtrack: de laatste drie nummers, rock. Alleen 'Seven Days' vind ik leuk,als je je hier na rock rot schrikt als je ineens hoort: (1.01) Seven Days. Eventjes dacht ik dat het klassieke thema van de eerste nummers weer terugkwam, maar helaas gaat dit kleine stukje weer over in rock. De telefoon blijft doortuuten. Al met al een donkere, maar zeer goede Zimmer.

Lees ook de volgende recensies van Sjoerd van R.: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, 2012, Up

Recensie van Arvid Fossen, ingevoerd op , score: 10/10
De super spannende en originele horror film “The Ring” trok vorig jaar volle zalen, wat in dit genre eerder uitzonderlijk is. Het filmconcept over vloeken die zich in natte kruipende gedaantes met lange zwarte haren vertonen en spelende met vage en verborgen beelden in video’s was voor ons misschien nieuw, maar in Japan maken ze deze films tegenwoordig in overvloed. Het begon met het boek van Koji Suzuki, over het bekijken van een vervloekte video tape waarna de telefoon rinkelt en een stem seven-days zegt. Vanaf dat moment gaat een countdown in tot de dood van de kijker. Het boek was een hit en er volgde de film Ringu, enkele varianten op het boek, en nog enkele films. De films rusten meer op suggestieve horror, en dat werkt! Buitenkomen gaat hier eerder samen met een brede glimlach en niet met een walgend gevoel. Na het zien van The Ring, het gelijkaardige nog verrassendere The Grudge kijk ik alvast uit naar The Ring 2 die vanaf deze week in de zalen speelt!

Een horror film als The Ring zou nergens staan zonder een super spannende soundtrack. In Japan kreeg Ringu een score van Kenji Kawai, voor de Amerikaanse versie is de soundtrack van Hans Zimmer.

Het is één van die alternatieve soundtracks van Hans Zimmer, dus niet in de Gladiator stijl, maar wel volledig in het verlengde van de stijl van zijn score voor Hannibal. Groot was mijn verbazing dat van The Ring geen score uitgebracht was! Ik was niet alleen, want al snel wisselende fans de promo versie uit en verschenen er verschillende bootlegs. Vandaag met de release van de tweede film wordt de honger van de filmmuziek fan gestild met 63 minuten uit de twee films. De geluidskwaliteit van deze cd is veel beter dan de promo en de bootlegs.

De thema’s brengen een voortdurende en zeer gevarieerde suspense en worden uitgevoerd met slechts piano, een viool, 2 cello’s, enkele synthesizers en een harp. Het zijn de 2 cello’s, welke voorturende repetitieve en onsamenhangende melodieën spelen, die de kern van de score vormen en zo een zeer beklemmend en vaak misleidend effect creëren.

De master of horror scores is en blijft nog steeds Christopher Young, maar Hans Zimmer zet met deze The Ring toch een sterke prestatie neer. En de score heeft misschien niet het kaliber van een main theme van Christopher Young, over het geheel luistert The Ring dan weer gemakkelijker dan sommige scores van Christopher Young.

De soundtrack maakt geen onderscheid tussen wat nu uit de eerste film van The Ring komt en wat uit de tweede film. Naast de score komen de thema’s ook terug in een aantal remixes, gaande van electronic naar lounge tot een rock versie.

The Ring is een knappe score, een van de beste horror scores van de afgelopen jaren, en vooral erg plezierig om naar te luisteren!

Lees ook de volgende recensies van Arvid Fossen: A History of Violence, The Legend of Zorro, Flightplan

Recensie van Joris Kessels, ingevoerd op , score: 7/10
De soundtrack opent met een prachtig, mysterieus klinkende piano. Helaas voldoet de rest niet aan de hoge verwachtingen die dit oproept. Het blijft een horrorscore, ook al is deze beter beluisterbaar dan de meeste andere, de diepdonkere sfeer met zenuwslopende spanning is niet mijn lievelingsluisterkost.

The Ring / The Ring 2 is inderdaad een score in de trant van hannibal, veel dezelfde concepten (angstaanjagende cello’s, hoog gepingel van een piano, het plotseling op een zuigende manier afbreken van de muziek, een bedrukkende beat) en ik heb zelfs het idee dat sommige motieven uit Hannibal zijn overgenomen. Toch is Hannibal veel beter beluisterbaar, thematisch sterker, gevarieerder en gerieflijker. Daarnaast zijn er in deze soundtrack teveel lege gedeelten. De zevende track vind ik één van de betere tracks op de score met een heerlijk melodramatisch wenende viool op de voorgrond. Aan de laatste vier dance / rock-achtige tracks heb ik geen boodschap.

Het is een echte mengelmoes van de twee scores geworden, het is niet alleen zo dat tracks van de twee scores door elkaar staan, maar de tracks zelf zijn samengesteld uit muziek van de verschillende scores. Zo zijn de eerste 17 seconden van ‘the well’ uit de The Ring 2, de volgende anderhalve minuut uit The Ring, de volgende anderhalve minuut uit The Ring 2 enz. Je merkt dat de tracks niet één geheel zijn en uit meerdere gedeelten bestaan, wat je je doet afvragen waarom dan niet gewoon voor meerdere losse tracks is gekozen.

Een functioneel goede score, maar los naar mijn mening minder lekker om te beluisteren.

Lees ook de volgende recensies van Joris Kessels: Zaïna, cavalière de l'Atlas, Troy, Zozo

Zoek naar meer recensies op FilmMusicSearch.com
De trailer van deze soundtrack bevat muziek uit:

Redrum, Immediate Music (Trailer)
Ring, The (2002) ()
Mulholland Dr. (2001), Angelo Badalamenti (Film)


Zie ook: Alle trailers
De beste horror scores

Alien Trilogy, The (1996) Drag Me to Hell (2009) Exorcist, The (1973) Hellraiser: The Chronicles (2003) Jaws (2000) Psycho (1997) Ring / The Ring Two, The (2005) Saw (2004) Silence of the Lambs, The (1990) Unborn, The (2009)

Fout gezien of heb je info om aan te vullen?: Login

Filmmuziek.com is Copyright © 1998-2014 by Arvid Fossen. Privacy Policy. Domeinnamen door Nomeo