Filmmuziek.com: Soundtrack Magazine 
Filmmuziek.com: Soundtrack MagazineFilmmuziek.com: Soundtrack Magazine  
 
      
 

The Italian Job

The Italian Job Soundtrack (John Powell) - CD cover
Componist: John Powell
Releasedatum: 24/06/2003
Label: Colosseum (4005939648220)
Varèse Sarabande (0030206648225)
Type: Film
Luister: iTunes Amazon.fr MP3 Amazon.co.uk MP3
Medium: CD, Download
Recensenten (9.00/10)
Leden (7.36/10) (11 stemmen)
Stem nu!
Schrijf je nu in!

Blijft beter op de hoogte en krijg toegang tot verzamelaars info!

Steun deze website door deze muziek te kopen via onderstaande links!
iTunes: €9.99 Amazon.com: $9.00 Amazon.fr: €13.18 Amazon.fr MP3: €10.99 Amazon.co.uk: £8.80 Amazon.co.uk MP3: £7.99 Amazon.de: €9.99 Amazon.es: €14.78 Moviemusic.com: $14.99

Advertentie:


1. Opening Titles (2:05)
2. The Italian Job (1:47)
3. Venice Gold Heist (4:39)
4. Boat Chase (4:46)
5. Mourning John (1:04)
6. Planning the Heist (2:49)
7. Pawning the Gold (1:56)
8. Cable Chick (2:36)
9. Getting the Axe (2:16)
10. The Devil Inside (1:51)
11. Bitter Suite (1:59)
12. The New Plan (5:07)
13. Tunnel Run (2:13)
14. Chopper Chase/Face-Off (2:58)
15. Golden (4:05)

Totale duurtijd: 42 minuten
Schrijf nu je recensie voor deze soundtrack!

Alle recensies uitvouwen - Alle recensies dichtvouwen

Recensie van Tim Horemans, ingevoerd op , score: 9/10
The Italian Job is een remake van de gelijknamige film uit 1969 met Michael Cane in de hoofdrol. In deze versie is het Mark Wahlberg die de hoofdrol speelt. De muziek voor deze film is geschreven door John Powell. Hij is dankzij Face Off een bekende geworden in Hollywood. Tegenwoordig is hij één van de drukste componisten in de industrie. John Powell is zo’n componist die zijn eigen stijl gecreeërd heeft. Hij zorgt meestal voor steengoede muziek met daar altijd een accoustische sound in. Ook voor deze Italian Job gebruikt hij deze kenmerken. Met de openingstrack van de cd is het al meteen raak. Powell is zo één van die componisten die perfect symphonisch werk met electronische klanken kan combineren en vooral bij de eerste track maakt hij handig gebruik van de stereo sound zodat de electronische geluiden, mooi er doorheen geweven, voor een leuk effect zorgen. Gooi daar nog een accoutische klank bij en je hebt 100% John Powell. Hoogte punten op deze cd zijn Boat Chase, Tunnel Run en Chopper Chase/Face Off. Dit zijn goede voorbeelden van hoe je actie muziek op een zeer swingende manier kan brengen. Dit is pure in your face actie muziek. Powell maakt op zijn typsche manier gebruik van lekkere percussie, wat voor een stevig body zorgt. Ook heel sterk is Venice Gold Heist, de opbouw van deze track is meesterlijk. Bij deze track kan je je zonder problemen de inbraak in Venetië voorstellen. Dat is ook zo met The New Plan. Een track die 5 min duurt en die zo lekker opgebouwd is. Er zijn al plannen gemaakt om volgend jaar een 2de Italian Job uit te brengen met dezelfde cast. Ik hoop dat ze niet vergeten van John Powell te contacteren om de muziek voor deze film te schrijven want hij is toch diegene die er voor gezorgd heeft dat The Italian Job dat ietsje meer heeft als film.

Lees ook de volgende recensies van Tim Horemans: Horton Hears a Who!, The Kingdom, Godzilla

Recensie van Joris Kessels, ingevoerd op , score: 9/10
Wat ik erg waardeer is de originele sound die John Powell de afgelopen jaren heeft weten te creëren voor het actiegenre. Het concept is een erg aanwezige synthesizer beatlaag met daaroverheen gedrapeerd groot orkest of solo instrumenten (violen, bas, piano, elektrische gitaar, percussie), verder worden veel elektronische effecten gebruikt.

Door het gekunstelde geluid van de score kan het in eerste instantie een beetje goedkoop overkomen. Als je eenmaal gewend bent aan dat geluid kan je de muziek gaan waarderen. Er zijn twee aspecten aan deze score die ik retegoed vind. Ten eerste het, naar ik mag aannemen, hoofd-thema dat vaker aan het eind van actietracks te horen is (‘boat chase’, ‘the new plan’ en ‘golden’). Dit is zo’n enorm piekfijn stukje actiemuziek, opbouwend erg sterk, opzwepend en het swingt als een dolle. Ten tweede zijn die gedeelten erg goed waarin de beat samen met de bas een jazzy tint aan de muziek geeft (‘cable chick’, ‘bitter suite’ en ‘planning the heist’). Origineel is het wel te noemen.

Kan me voorstellen dat deze muziek voor sommigen totaal niet is weggelegd, maar ik zou zeker een ieder aanraden om het eens te proberen. Tip: loop eens met deze muziek op je koptelefoon door een metrostation, stad of een andere (ongure) openbare plek waar andere mensen zijn en je ziet jezelf vol in actie in een film belanden.

Lees ook de volgende recensies van Joris Kessels: Zaïna, cavalière de l'Atlas, Troy, Zozo

Recensie van Arvid Fossen, ingevoerd op , score: 9/10
De film is een remake van een film uit 1969, toen met Michael Cane, vandaag met Mark Wahlberg, Edward Norton en de bevallige Charlize Theron. Setting Venetië. Het plan was perfect voorbereid, de job zelf niet minder uitgevoerd en zelf ontsnappen ging perfect. De super dieven hebben echter een rotte appel in hun eigen team, die met alles ervandoor gaat. Een jaar later is Los Angeles is het tijd voor wraak om de buit terug te winnen, met een nog ingenieuzer plan als voorheen ...
John Powell is zich duidelijk aan het profileren als een van de nieuwe grote actie/komedie componisten, en leverde de laatste tijd de ene na de andere indrukwekkende score af, denk maar aan Antz, The Bourne Identity, Chicken Run, enz. De muziek is enorm origineel, met een synthesizer onderlaag, groot orkest en originele solo instrumentatie, gevarieerd met speciale elektronische effecten. De suspense muziek is van dusdanige originaliteit en heeft zeer sterke thema's dat ze niet veel moet onderdoen voor zijn muziek van The Bourne Identity. De benadering van de meeste tracks mag experimenteel lijken, maar de muziek is zo uitgebalanceerd, dat je na meerdere keren beluisteren, echt plezier hebt bij de finesses in deze score.

Lees ook de volgende recensies van Arvid Fossen: The Legend of Zorro, A History of Violence, Flightplan

Recensie van MM Mollemania, ingevoerd op , score: 8/10
The Italian Job begint wat onopvallend maar volhouden want naarmate de soundtrack vordert worden de tracks steeds interessanter. John Powell's muziek klinkt in deze soundtrack weer erg herkenbaar. Zijn sound van de Bourne-serie komt ook in deze soundtrack naar boven. Underscore klink bij John Powell toch net iets meer dynamischer als in veel andere soundtracks. En de laatste vier actietracks zorgen voor een gevoel alsof je niet perse geluisterd hebt naar een soundtrack maar naar moderne electronische muziek die ook tot de categorie popmuziek zouden kunnen behoren. Ik dacht even zelfs naar U2 te luisteren. Je moet er van houden en niet elke soundtrackliefhebber zal er gecharmeerd van zijn maar in zijn soort is The Italian Job een van de betere soundtracks die het beluisteren meer dan waard is.

Lees ook de volgende recensies van MM Mollemania: How to Train Your Dragon, The Shawshank Redemption, The Emperor's Club

Recensie van Nick Delafontaine, ingevoerd op , score: 10/10
Prachtige soundtrack van Powell. Het beste nummer is Opening Titles!

Lees ook de volgende recensies van Nick Delafontaine: Ocean's Thirteen, The Sentinel, Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Zoek naar meer recensies op FilmMusicSearch.com
De muziek van deze soundtrack werd gebruikt in:

National Treasure (Trailer)

Zie ook: Alle trailers
De beste misdaad scores

American Gangster (2008) American History X (1998) Baantjer (2005) Collateral (2004) Departed, The (2006) Eastern Promises (2007) Godfather Trilogy, The (2001) Italian Job, The (2003) Lord of War (2005) Wanted (2008)

Fout gezien of heb je info om aan te vullen?: Login

Filmmuziek.com is Copyright © 1998-2014 by Arvid Fossen. Privacy Policy. Domeinnamen door Nomeo