#
|
Track
|
Artiest/Componist |
Lengte
|
1. | Vanity (Dialog from the motion picture) | | 0:15 |
2. | Main Title | | 1:03 |
3. | New York | | 0:51 |
4. | Milton | | 0:59 |
5. | Rendevous | Michael Lang | 3:40 |
6. | Lovemaking | | 3:34 |
7. | Christabella | | 1:10 |
8. | Apartment Building | | 0:49 |
9. | Barzoon | | 2:39 |
10. | Montage | | 1:02 |
11. | Geddes / Weaver | | 4:06 |
12. | Baby | | 1:57 |
13. | Finish the Story | | 2:02 |
14. | Time | | 2:00 |
15. | Cullen Gets Off | | 2:50 |
16. | Suicide | | 2:10 |
17. | Can't Have Children | | 0:58 |
18. | Baka | | 1:22 |
19. | 57th. Street | | 2:05 |
20. | Air on the G-String | Virgil Fox Johann Sebastian Bach | 4:31 |
21. | Church | | 2:36 |
22. | I Rest My Case | | 2:22 |
23. | Fire | | 1:29 |
24. | Ring | | 1:01 |
25. | Surprise (Dialog from the motion picture) | | 0:29 |
26. | Finale (Dialog from the motion picture) | | 1:46 |
| | | 49:46 |
Schrijf zelf je recensie
Toon recensies in andere talen
Daterend uit 1997 was dit eigenlijk mijn kennismakingsscore met James Newton Howard. Ik zag de film en deze werd zo gesterkt door de sfeermuziek, dat ik dacht "het kopen waard."
Welnu, het is geen solide score: veel verschillende melodieën, ritmes, synth-geluiden, een sopraan-jongetje, huilende baby's, af en toe een stukje Al Pacino en alles wordt grandioso afgerond met het puur apocalyptische "Fire" (weer heerlijk opgevolgd door rustige pianonummer "Ring").
Daarbij komt dat het vaak korte nummers zijn.
Toch een zeer gave soundtrack door de puur griezelige tracks her en der, de duivels pulserende "romantiek" in "Lovemaking", het kippenvel dat je krijgt bij het grootse van "57th Street", de prachtige opbouw in "Geddes/ Weaver" en het hierboven al genoemde "Fire".
Bachs "Air on the G String" door Virgil Fox gespeeld is een leuke toevoeging.
Een stijlfiguur van James Newton Howard en aanrader ook.
James Newton Howard zet een grimmige maar wel mooie score neer die precies past bij de film.
Wel jammer is dat er dialogen bij staan. (als ik die wil horen kijk ik wel de film). Daar koop ik geen soundtrack voor.
De score heeft een duistere kant doordat er bij nr. 12 een babygeluidje in voorkomt en onschuldig lijkt maar dan naar het einde toch weer wat weg heeft van horror.
57th street is een heel mooie track, erg sterk voor in de film. Nagaan dat daar dagelijks duizenden mensen lopen.
Persoonlijk vindt ik Church de mooiste track. In de film komt het helaas niet zo goed over veel te zacht. En geloof me dat ik daar wel over kan oordelen.
Fire is dan weer een zeer explosieve track en komt ook goed uit in de film.
Toch een mooie score.
The Devil’s Advocte is een oppervlakkige score, die mij geen moment heeft kunnen boeien. Hier en daar probeert Howard een thema te bewerkstelligen, maar elke poging daartoe bloedt dood. De voor het grootste gedeelte uit storende elektronische effecten bestaande score wordt daarbij afgewisseld door al even storende monologen door Al Pacino. En zelfs deze klasse-acteur is een misplaatste poging van Howard de score meer diepgang te geven.
Spannende en strakke score. Natuurlijk de nodige strijkers en electronische effecten, iets dat je van Howard kunt verwachten. De score bevat ook enkele dialogen uit de film. The Devil's Advocate is meer een horror score die misschien niet bij iedereen in de smaak valt vanwege de donkere sfeer. Wel een must voor griezel freaks dus.
het was een tijd geleden dat ik nog deze score had gehoord maar direct na de eerste noten houdt de muziek je in de ban en stroomt de spanning letterlijk uit je boxen. Naar mijn mening veel te veel ondergewaardeerde score. Een echt pareltje.
De muziek van deze soundtrack werd gebruikt in:
Sleepy Hollow (Trailer)
Andere soundtrack releases van The Devil's Advocate (1997):