Filmmuziek.com: Soundtrack Magazine 
Filmmuziek.com: Soundtrack MagazineFilmmuziek.com: Soundtrack Magazine  
 
      
 

Megamind

Megamind Soundtrack (Lorne Balfe, Hans Zimmer) - CD cover
Componist: Lorne Balfe Hans Zimmer
Releasedatum: 02/11/2010 (Film release: 2010)
Label: Lakeshore Records (0780163419924)
Type: Film
Luister: Amazon.com MP3
Medium: CD, Download
Recensenten (7.00/10)
Leden (7.33/10) (12 stemmen)
Stem nu!
Schrijf je nu in!

Blijft beter op de hoogte en krijg toegang tot verzamelaars info!

Steun deze website door deze muziek te kopen via onderstaande links!
Amazon.com: $14.99 Amazon.com MP3: €9.49 Amazon.fr: €20.36 Amazon.co.uk: £13.34 Amazon.de: €18.74 Amazon.es: €23.95 Amazon.it: €23.95 Moviemusic.com: $14.99

Advertentie:


1. Giant Blue Head (4:29)
2. Tightenville (Hal's Theme) (2:16)
3. Bad To The Bone (4:49)
4. Stars And Tights (1:26)
5. Crab Nuggets (2:17)
6. A Little Less Conversation (Junkie XL Remix) (3:32)
7. Mel-On-Cholly (2:32)
8. Ollo (3:07)
9. Roxanne (Love Theme) (2:36)
10. Alone Again Naturally (3:37)
11. Drama Queen (1:47)
12. Rejection In The Rain (1:45)
13. Lovin' You (3:23)
14. Black Mamba (1:13)
15. Game Over (3:22)
16. I'm The Bad Guy (2:37)
17. Evil Lair (3:29)

Totale duurtijd: 48 minuten
Schrijf nu je recensie voor deze soundtrack!

Alle recensies uitvouwen - Alle recensies dichtvouwen

Recensie van Mitchell Tijsen (Top reviewer), ingevoerd op , score: 8/10
Wanneer je de naam Hans Zimmer hoort vallen bij een kinderfilm weet je gewoon al dat je leuke en vooral speelse muziek kan verwachten. Toen ik het nieuws las dat Zimmer opnieuw een samenwerking aanging was ik best verrast, Zimmer lijkt de laatste tijd veel werk te hebben met zijn studio’s. Deze studio’s hebben nou eenmaal een handje vol met Zimmer clonen die helaas niet allemaal even goed zijn. De 1 komt wat beter uit de verf dan de ander, maar wat moet het een eer zijn om met hun voorbeeld te mogen werken. Na een heerlijke score van Sherlock Holmes had Lorne Balfe er ook weer zin in en samen met Zimmer zorgde hij voor een keurig afgeleverd stukje filmmuziek, de vraag is echter waarom we maar zo kort kunnen genieten van Megamind!

Naar mijn mening wordt de filmmuziek in animatiefilms nog wel eens onderschat, vaak is filmmuziek een lijndraad in animatiefilms (meestal bij Disney wel zo), maar bij de concurrentie (Dreamworks) is het vooral een bombastische score wat de componisten proberen af te leveren. Met Zimmer aan het roer moet er wel heel veel mis gaan wil ik een score niet leuk vinden, maar het kan dus toch…Megamind is naar mijn mening een perfect uitgewerkte score maar de tijdsduur is gewoon te kort om ervan te kunnen genieten. Ik had geen kort en krachtig gevoel, het enige wat overbleef wat een greep naar meer muziek! Maar meer stond er echt niet op dat mooie gele soundtrackje want het is een echt soundtrack-JE!
Natuurlijk zijn de nummers erg leuk en ook de zangnummers konden mij aardig bekoren maar om nou 2 componisten in te huren voor deze korte minuten filmmuziek vind ik overdreven. Ik vind het goed maar naar mijn mening komt alles van de hand van Zimmer, het is dat de naam Balfe erbij staat vermeld.

Het is vooral veel actie van de componisten, maar er zit ook wel rust in. Bij tracks zoals ‘Drama Queen’ en ‘Roxanne’ horen we dit maar al te goed. Verder zijn de actietracks allemaal keurige uitgewerkte tracks maar naar mijn mening is de enige track die er echt bovenuit spring ‘Roxanne’. De track bouwt langzaam op, het begint een beetje met wat synthesizers maar dan horen we de heerlijke vrolijke nootjes gespeeld op een keyboard of een elektrische vibrafoon. Het klinkt in ieder geval heerlijk in de oren en dit is toch echt wel van de hand van Zimmer afkomstig. Het deed me erg denken aan The Holiday waar we deze mooie en vooral zomerse klanken ook horen, maar toch bleef The Holiday niet in mijn hoofd zitten en had ik alleen oor voor de track. De track gaat rond de 1:45 minuten heerlijk verder met het strijkgedeelte die rustig mee doen met de rest van de instrumenten. Het is een soort vrolijk droompje die helaas veels te snel afsluit met het getingel van kleine korte klanken. De score eindigt met een leuke track die ‘Evil Lair’ heet. Opnieuw een leuke track waarin de strijkers weer een groot aandeel hebben. De vrolijke en vooral snelle strijkers zijn denk ik van de hand van Balfe af en de actiemuziek van Zimmer. Ik vind dit een plezierige samenwerking maar ik denk dat Zimmer het ook wel alleen had gekund, blijkbaar had hij geen tijd (hij heeft nou eenmaal een druk schema omdat hij 1 van de meest gevraagde componisten ter wereld is). Balfe sprong denk ik bij en voegde de final touch toe op deze score die echt leuke melodieën heeft waardoor de score leuk blijft om te blijven luisteren.

Ik bekroon deze score met een keurige 7,5, afgerond een 8.
Op naar de volgende samenwerking van Zimmer, want als hij net zoals deze verloopt mogen er wat mij betreft nog velen volgen!

Lees ook de volgende recensies van Mitchell Tijsen: John Williams: A Celebration!, Hook, Rush

Recensie van Thomas-Jeremy Visser, ingevoerd op , score: 6/10
Wij moeten nog wachten tot de helft van december, maar de nieuwe Dreamworks film Megamind gaat volgende week al in premiere. Hans Zimmer werdt na enkele successen met de studio ( Kung Fu Panda, Madagascar, Prince of Egypt) opnieuw van stal gehaald, en bracht ditmaal Lorne Balfe met zich mee.

De eerste helft van Megamind is om eerlijk te zijn niet veel speciaals, en er had zeker meer in gezeten. Het klinkt allemaal nét wat te braaf. En dan niet op de manier zoals Giacchino's UP dat deed. Die wist met vrolijke wijsjes en enkele ontroerende stukken muziek echt indruk te maken waar de eerste helft van Megamind het moet hebben van simpele orkestraties die nooit echt een gevoel opwekken. Één track is trouwens een uitzondering:Roxanne (Love Theme). Hierin bouwen de componisten langzaam op naar een simpel maar leuk liefdesthema dat mooi wordt gedragen door percussie en dragende strijkers.

De tweede helft is dan ook beduidend beter. Zimmer en Balfe doen wat meer hun best of krijgen meer speelruimte. Het krijgt allemaal wat meer pit. Zo horen we in Drama Queen ook echt even drama, Rejection in the Train zet die trent op leuke wijze voort en Black Mamba, Game Over en I'm the Bad Guy zijn gewoon lekkere actietracks die aan de ene kant erg Zimmeriaans klinken, maar de vrolijke blazers doen denken aan Powell en zouden best wel eens van Balfe kunnen komen.

En de tweede helft red Megamind dan ook. Het is allemaal absoluut niet hoogstaand en zet Zimmers collega Lorne Balfe niet groots op de kaart, maar het dient de film ongetwijfeld. Het is werkende filmmuziek die op sommige momenten erg leeft en op sommige momenten dood valt. Een snel tussendoortje.

Lees ook de volgende recensies van Thomas-Jeremy Visser: Man of Steel, War Horse, The Dark Knight Rises

Zoek naar meer recensies op FilmMusicSearch.com
Trailer:





Zie ook: Alle trailers
Soundtracks uit de collectie: Animation

Yellow Submarine (1982) City Hunter 1 (2001) Road to El Dorado, The (2000) Letzte Einhorn, Das (1982) Strings (2004) Be Forever Yamato Part 2 (1980) Arthur Christmas (2011) Dinosaur (2000) Black Cauldron, The (1985) Barbie & The Diamond Castle (2008)

Fout gezien of heb je info om aan te vullen?: Login

Filmmuziek.com is Copyright © 1998-2014 by Arvid Fossen. Privacy Policy. Domeinnamen door Nomeo