Filmmuziek.com: Soundtrack Magazine 
Filmmuziek.com: Soundtrack MagazineFilmmuziek.com: Soundtrack Magazine  
 
      
 

Mission: Impossible II

Mission: Impossible II Soundtrack (Hans Zimmer) - CD cover
Componist: Hans Zimmer
Releasedatum: 13/06/2000 (Film release: 2000)
Label: Avex Trax Japan (4988064130177)
Hollywood Records Germany (4029758096925)
Hollywood Records US (0720616227720)
Type: Film
Medium: CD
Recensenten (8.64/10)
Leden (8.00/10) (23 stemmen)
Stem nu!
Schrijf je nu in!

Blijft beter op de hoogte en krijg toegang tot verzamelaars info!

Mission: Impossible II Soundtrack (Hans Zimmer) - CD cover Mission: Impossible II Soundtrack (Hans Zimmer) - CD cover

Steun deze website door deze muziek te kopen via onderstaande links!
Amazon.com: $7.32 Amazon.fr: €7.02 Amazon.co.uk: £47.90 Amazon.de: €47.90 Amazon.es: €9.35 Amazon.it: €73.06 Moviemusic.com: $10.99

Advertentie:


1. Hijack (4:09)
2. ''Iko Iko'', Zap Mama (3:23)
3. Seville (4:32)
4. ''Nyah (Film Version)'', Heitor Pereira (Hans Zimmer featuring Heitor Pereira) (2:20)
5. ''Mission: Impossible Theme'' (Lalo Schifrin) (0:39)
6. The Heist (2:22)
7. Ambrose (2:37)
8. Bio-Techno (1:42)
9. Injection (4:49)
10. Bare Island (5:30)
11. Chimera (1:42)
12. The Bait (1:00)
13. Mano a Mano (4:22)
14. Mission: Accomplished (1:44)
15. Nyah and Ethan (5:05)

Totale duurtijd: 45 minuten
Schrijf nu je recensie voor deze soundtrack!

Alle recensies uitvouwen - Alle recensies dichtvouwen

Recensie van Sjoerd van R., ingevoerd op , score: 9/10
Bij een deel twee van zo'n groot succes verwacht je dat het hoofdthema alles bepalend is voor een tweede film en er weinig andere muziek voor zou kommen, maar regisseur John Woo was slim en koos Zimmer voor de muziek. Niet dat Zimmer bekend staat om zijn originaliteit, maar wel om zijn actiemuziek, precies wat MI2 nodig heeft.

De eerste track is een track met in de hoofdrol een elektrische gitaar, actiemuziek, maar nog geen MI thema. Vanaf 2.53 horen we de elektrische gitaar extra hard, en er komt een thema naar voren, erg druk, erg wild, erg mooi. De volgende track van Zap Mama is heel anders, ik sla hem over, omdat ik het wil hebben over Zimmers échte werk. 'Seville' is geen actiemuziek, maar een gitaar heeft de hoofdrol, zoiets anders heb ik nog nooit gehoord van Zimmer, maar het doet het wel goed en komt in de hele score voor, zo ook in de volgende track 'Nyah (Film Version)'. De gitaar speelt de hoofdrol. Als je het hebt over de romantische tracks is dit de beste van allen! "Mission:Impossible Theme', hier verwachte ik het MI thema, Zimmer heeft het thema behouden, maar nu met een stevige elektrische gitaar. De track duurt maar 35 seconden. 'The Heist' is ook een hele andere track, er wordt een bas en drums gebruikt. Zimmer laat in deze score veel kanten zien.

'Ambrose' bouwt aan het begin van de track spanning op. Heel langzaam komt er een thema tevoorschijn, een dramatisch thema. Het is een rustig thema, opnieuw gespeeld met elektrische gitaar. 'Bio-Techno' had bij mij hoge verwachtingen, en deze zijn ook waargemaakt. Drums en een elektrische gitaar, ook deze track draait erom. De track gaat behoorlijk tekeer! 'Injection' is de favoriet van velen. De eerste keer dacht ik wat een track is dit, maar je moet hem vaker luisteren. Hij blijft heerlijk in je hoofd zitten en een lekker thema heeft deze track ook. Lisa Gerrard en Hans Zimmer zijn en zullen altijd een top duo blijven! Dan mijn favoriet: 'Bare island'. De track begint met een zingend koor, dit klinkt erg overtuigend en groots. Na 0.47 valt er een lange stilte, gevolgd door het koor waar ik het net over had. Zonder dat je merkt dat het thema gaat veranderen, gaat de zang in één keer over (2.15) in de elektrische gitaar en drums. We horen voor de tweede keer het MI thema weer, een fantastische track.

De volgende track 'Chimera' is een underscore, er gebeurd niks, alleen vanaf 1.27 komt even het 'Nyah' thema terug. 'The Bait' is weer een actietrack. Zimmer gebruikt elektrische gitaar en drums. Het MI thema komt terug, maar wel op Zimmers manier. ' Mano a Mano' begint verdacht rustig en niet voor niks komt er ook dreiging door slagen. Het 'Injection' thema horen we op de achtergrond terug komen. Deze track bevat helaas alleen maar wat trommelslagen in een ritme, niet meer. Vanaf 2.36 horen we op de achtergrond wel weer het 'Injection' thema, maar niet voor lang. 'Mission: Accomplished' is weer een track met een gitaar in de hoofdrol. Een mooi nieuw thema horen we. En dan de laatste track: 'Nyah and Ethan'. Aan de naam te zien zal mier geen nieuw thema komen. En jawel, de track begint met het 'Nyah' thema. Toch is en blijft dit een mooie track.

Een score met twee soorten nummers: elektrische gitaar en gitaar. Zeker goede actiethema's, voor mij is het ene 9 waard.

Lees ook de volgende recensies van Sjoerd van R.: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, 2012, Up

Recensie van Arvid Fossen, ingevoerd op , score: 10/10
Mission:Impossible 2 wist eenieder te verbazen door het volledige nieuwe concept. De meer dan ooit flitsende beelden van Mission:Impossible 2 worden na Lalo Shifrin en Danny Elfman, begeleid door de synthesizer van Hans Zimmer. Hans Zimmer is de leading figure van Mediaventures, waar hij samen met zo'n honderdman al heel wat Hollywood blockbusters van muziek voorzag. Hij is ongetwijfeld een van de beste in synthesizer georiënteerde scores die zich prima lenen voor actiefilms, maar critici zien zijn naam liever niet in de generiek verschijnen van andere genres zoals drama, waar zijn stijl al te vlug bombastisch wordt. Ik stond initieel erg sceptisch tegenover deze nieuwe Zimmer score, ondertussen toch al zijn zoveelste actie avontuur. Maar dit keer ben ik gewonnen voor de originele benadering en goede thematiek door de hele score heen.
Het lijkt misschien teleurstellend dat het Mission:Impossible thema niet zo vaak voorkomt op de cd. En eigenlijk is dat hier helemaal niet zo erg, want de nieuwe muziek van Hans Zimmer is werkelijk erg goed. De afwisseling in de score vind je in het gebruik van bikkelharde elektrische gitaren, beatdriven muziek, en rustige nummers met af en toe wat zuiders temperament. In deze laatste gebruikt hij een atmosferische ondergrond met daarboven een akoestische gitaar, ritmische beat of koor. Van de setting in Sevilla maakt hij dankbaar gebruik, en infiltreert een flamenco element in zijn score. Meest aanstekelijke blijft wel het thema waarin zijn eigenste touch naar voren komt, lange gestreken elektronische klanken en daarboven een hoge vrouwenstem, vrijwel overal in verwerkt en meest naar voren komend in "Injection", een van de meest memorabele slow motion scènes van de film. Als de actiescènes in Mission:Impossible soms maar met een dun draadje aan elkaar hangen, dan is het deze keer eerder de muziek van Zimmer die de coherentie van de film versterkt. Alleen is het wel spijtig dat vooral naar het einde van de film toe de geluidseffecten van de actiescènes niets overhouden van de muziek, maar dat heb je aldus niet op cd. John Woo weegt dit dan weer af tegen zijn knappe slowmotion scènes, waar de muziek zich tenminste volledig kan laten horen.
Een cult reeks als Mission:Impossible een nieuwe sound geven, kan gevaarlijk zijn, maar de invulling van Hans Zimmer zal door de modernistische benadering ongetwijfeld door een breed publiek geapprecieerd worden. Mission:Accomplished.

Lees ook de volgende recensies van Arvid Fossen: The Legend of Zorro, A History of Violence, Flightplan

Recensie van Joris Kessels, ingevoerd op , score: 7/10
Als ik alle Zimmers op een rijtje zet die ik heb mogen beluisteren, is dit de meest rommelige van allemaal. Alleen door het herhalen van het thema bereik je nog geen consistentie.

Het begint allemaal met de typische lichte elektrische gitaar sound van Hans Zimmer, dat is echter maar voor korte duur want je wordt opgeschrikt door de andere kant van Zimmer een overdonderende gitaar. Dit klinkt erg lekker en beloofd wat, echter is in de hele soundtrack niets meer van deze combinatie terug te vinden. Om track 2 maar even over te slaan (een grappige Afrikaanse song), krijg je in de derde track het veel terugkomende zorro-achtige thema te horen (inclusief tapdansen en handengeklap), met een eigenaardige combinatie met Lisa Gerrard aan het eind, niet positief bedoeld. In de vierde track is een veel softere, minder akoestische versie van dit thema te horen wat zorgt voor een andere sfeer en een vervelende inconsistentie. In de vijfde track komt dan toch het Impossible thema en besef je dat deze eigenlijk helemaal niet op z’n plaats is in deze score. De zesde track is al helemaal niet in het totaal plaatje neer te zetten door zijn funky sound. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Zoals velen ben ook ik een fan van de combinatie Lisa Gerrard en Hans Zimmer. Hoewel ‘injection’ wel één van de betere nummers op deze soundtrack is, is het wel één van de mindere van hun samen. Ik mis de emotie. Daarnaast doen de opeenvolgende klanken van Lisa Gerrard erg sterk aan de Gladiator denken en dat is zonde.

Ondanks de inconsistentie en de relatief zwakke combinatie van Lisa Gerrard en Hans Zimmer bevat deze score toch ook zeker uitmuntend en uitdagend werk.

Lees ook de volgende recensies van Joris Kessels: Zaïna, cavalière de l'Atlas, Troy, Zozo

Recensie van Maurits Petri, ingevoerd op , score: 9/10
Na Gladiator is Mission: Impossible II misschien wel een van de meest memorabele soundtracks van meneer Zimmer. Ook is het tot op de dag van vandaag de meest succesvolle Tom Cruise-prent aller tijden, met een opbrengst die zijn weerga niet kent. Nog altijd word regisseur John Woo op handen gedragen na het succes van de film.
Met deze soundtrack pompt Hans Zimmer een flinke dosis testosteron in zijn muziek, door het overmatig gebruik van gitaren, gitaren en nog meer gitaren. In de eerste bombastische actietrack Hijack worden we ook gelijk getrakteerd op een Powell-achtige drum and bass lijn die al aangeeft wat de sfeer van de rest van het album is: keihard, explosief en...elektronisch. Dat is wel een minpuntje voor de luisteraar die synthesizers niet kan waarderen, want op het gehele album is nergens een real-live orkest te vinden. Het enige wat een hartslag heeft op het album is het grote koor, wat subliem tot uiting komt in Bare Island. De Spaanse gitaren die te horen zijn klinken erg mooi en zijn een schitterende aanvulling. Het nummer van Zap Mama past prima bij de klanken van Zimmer. Mission: Impossible II is een super goede soundtrack van Hans Zimmer die nog altijd hoge ogen gooit!

Lees ook de volgende recensies van Maurits Petri: Interstellar, The Judge, Maleficent

Recensie van Gert Bleus, ingevoerd op , score: 10/10
Hans Zimmer is 1 van die weinige componisten die me nog steeds telkens weet te verrassen. Met deze soundtrack is het niet anders. Hij heeft in zijn carrière enkele tracks gemaakt die kop en teen boven alle andere tracks uitsteken en die me gewoon kippevel bezorgen. Enkele van die tracks zijn 'Humell gets the rockets','Journey to the line' en 'Leave no man behind'. Op deze soundtrack is het track nummer 9 namelijk 'Injection'. Deze track is zo prachtig, de stem van Lisa Gerard gaat gewoon door merg en been. Voor deze track alleen zou men deze cd moeten aanschaffen. Maar gelukkig is dit niet het geval. De rest steken ook goed in elkaar, vooral 'Bare Island' dat met koor en bombastische geluiden er volledig voor gaat.'Mano a Mano' is ook een juweeltje. Liefhebbers van de originele M.I. theme zullen niet teleurgesteld worden want Zimmer brengt dit theme in verschillende variaties terug in enkele tracks.
Kopen en genieten zou ik zo zeggen !

Lees ook de volgende recensies van Gert Bleus: The Dark Knight, Face/Off, Superman Returns


Toon alle recencies

Zoek naar meer recensies op FilmMusicSearch.com
De trailer van deze soundtrack bevat muziek uit:

Original Trailer Music, ParodiFair (Trailer)
Take A Look Around, Limp Bizkit (liedje(s))


Trailer:





Zie ook: Alle trailers
Andere soundtrack releases van Mission: Impossible II (2000):

Mission: Impossible II (2000)

Fout gezien of heb je info om aan te vullen?: Login

Filmmuziek.com is Copyright © 1998-2014 by Arvid Fossen. Privacy Policy. Domeinnamen door Nomeo